Pytania
2. Jakie są rodzaje domen internetowych?
3. Jak powinna brzmieć poprawna nazwa domeny?
4. Ile nazw domen może znajdować się jednorazowo we wniosku?
5. Kto może zarejestrować domenę?
6. Jakie dane są potrzebne do rejestracji domeny?
8. Co powinien zawierać prawidłowo wypełniony wniosek o rejestrację domeny?
9. Gdzie sprawdzić czy interesująca nas nazwa domeny jest jeszcze wolna?
10. Jak długo trwa rejestracja nazwy domeny?
11. Co zrobić w przypadku problemów z rejestracją domeny?
13. Czy posiadając własną domenę mogę zmienić jej nazwę?
14. Jak można zmienić dane abonenta domeny?
15. Jakie są opłaty związane z rejestracją domen internetowych?
16. W jaki sposób mogę uzyskać dostęp do panelu administracyjnego?
17. Czy płatność za rejestrację domeny dokonywana jest przed jej rejestracją czy po?
Odpowiedzi
1. Co to jest domena?
Domena komunikacyjna (angielskie internet domain) będąca elementem architektury sieci internet. Internetowa przestrzeń jest podzielona zarówno pod względem instytucjonalnym jak i ze względu na położenie geograficzne. Domena zawiera w sobie nazwę hosta lub usługi oraz informację dotyczącą jego lokalizacji. Innymi słowy domena jest adresem internetowym dzięki, króremu można identyfikować i komunikować się z wybranymi firmami lub osobami.
2. Jakie są rodzaje domen internetowych?
domeny organizacyjne najwyższego poziomu: com - organizacje hadlowe edu - uniwersytety i inne instytucje edukacyjne gov - przedstawicielstwa rządowe mil - organizacje militarne net - ważniejsze centra wspomagające działanie sieci int - organizacje międzynarodowe org - inne organizacje domeny krajowe: np. domena polska .pl, us - Stany Zjednoczone, fr - Francja, de -Niemcy, uk - Wielka Brytania itd. domeny regionalne np. babia-gora.pl, beskidy.pl, cieszyn.pl itd. domeny funkcjonalne np. com.pl, net.pl, org.pl itd.
3. Jak powinna brzmieć poprawna nazwa domeny?
Poprawna nazwa domeny powinna składać się wyłącznie z liter alfabetu łacińskiego, cyfr, znaku "-" minus. Maksymalna liczba znaków w nazwie to 63. Znak minus nie może zajmować w nazwie domeny 3 i 4 pozycji, ani znajdować się na początku lub na końcu nazwy. Wielkość liter jakim i zostanie napisana nazwa domeny nie ma znaczenia.
4. Ile nazw domen może znajdować się jednorazowo we wniosku?
5. Kto może zarejestrować domenę?
6. Jakie dane są potrzebne do rejestracji domeny?
- nazwisko i imię abonenta lub pełna nazwa firmy
- adres zameldowania na pobyt stały lub adres siedziby firmy
- numer telefonu umożliwiający kontakt z abonentem
- numer ewidencyjny PESEL w przypadku osób fizycznych
- numer NIP w przypadku osób fizycznych oraz podmiotów gospodarczych
- numer regon w przypadku podmiotów gospodarczych
7. Jak zarejestrować domenę?
8. Co powinien zawierać prawidłowo wypełniony wniosek o rejestrację domeny?
- prawidłową nazwę domeny
- imię i nazwisko wnioskodawcy lub pełną nazwę firmy
- adres korespondencyjny oraz w przypadku firmy adres siedziby jeżeli różni się od adresu korespondencyjnego,
- numer telefonu kontaktowego
- NIP
- REGON
- dane serwerów nazw domenowych (serwery DNS)
9. Gdzie sprawdzić czy interesująca nas nazwa domeny jest jeszcze wolna?
W celu uzyskania tej informacji można skorzystać z przeglądarki na naszej stronie dostępnej pod adresem www.mangomedia.pl/pl/domeny/rejestracja-domen.html.
10. Jak długo trwa rejestracja nazwy domeny?
11. Co zrobić w przypadku problemów z rejestracją domeny?
12. Co to są name servery?
13. Czy posiadając własną domenę mogę zmienić jej nazwę?
14. Jak można zmienić dane abonenta domeny?
15. Jakie są opłaty związane z rejestracją domen internetowych?
16. W jaki sposób mogę uzyskać dostęp do panelu administracyjnego?
17. Czy płatność za rejestrację domeny dokonywana jest przed jej rejestracją czy po?